פסנתר חשמלי – איכות צליל דיגיטלית, האם ברמה של פסנתר אקוסטי?

רבים יסכימו שאין כמו פסנתרים קלאסיים, אך למעשה פסנתרים חשמליים הופכים לאפשרות יותר ויותר מעניינת עבור מי שמעוניין להתחיל לנגן וגם עבור פסנתרנים מקצועיים שמעוניינים בכלי עם איכות סאונד מעולה, זול יותר, נייד ובעל תחזוקה זולה וקלה יותר. כמו כל כלי נגינה האלמנט החשוב ביותר הוא איכות הסאונד ולכן במאמר הבא נדבר על צליל הפסנתר החשמלי.

פסנתר חשמלי – ייצור הצליל

בשוק קיימים מותגים רבים של פסנתרים חשמליים וכל מותג כזה מציג טכנולוגיות שונות ושיטות שונות להפוך את הפסנתרים שלהם לכמה שיותר קרובים לדבר האמיתי, כחלק מזה כל חברה משתמשת בטכניקה משלה לייצור הצליל של הפסנתר החשמלי ואת הטכניקות ניתן לחלק לשתי שיטות.

השיטה הראשונה נקראת "סינתזה", בשיטה זו, כל קליד מייצר אלגוריתם שונה שעובר דרך מחשב היושב בתוך הפסנתר החשמלי ומפיק את הצליל בהתאם לקליד ועצמת הלחיצה עליו. השיטה השנייה מבוססת על הקלטת צלילים של פסנתר אקוסטי אמיתי ודגימת הצלילים בהתאם לכל קליד בפסנתר החשמלי.
חברות רבות משלבות בין השיטות האלו על מנת לנסות לייצר את חווית הצליל האמיתית והנאמנה ביותר לפסנתר אקוסטי אמיתי

פסנתר חשמלי – רמות עוצמת הקלטת הפסנתר

כאשר אנחנו מדברים על השיטה השנייה שהיא כאמור הקלטה אמתית של צלילי פסנתר אקוסטי, גם פה יש רמות שונות של השקעה באיכות ההקלטה ורצוי שתרכשו את הפסנתר עם הרמות הגבוהות ביותר על מנת שתענו מאיכות צליל ותחושה של פסנתר אקוסטי אמיתי, תדעו את רמת ההקלטה על ידי הסתכלות בפרטי הפסנתר וקריאת כמה רמות הוקלטו בפסנתר, לחיצה חלשה לחיצה חזקה וכו', ככל שיש יותר רמות כך הפסנתר החשמלי אותנטי יותר ונשמע יותר כמו פסנתר אקוסטי.

פסנתר חשמלי – סיכום

פסנתר חשמלי זוהי הוצאה בסכום כסף לא מועט ואין ספק שכדאי להשקיע סכום כסף גבוה כי יחס העלות-תועלת משחק תפקיד משמעותי.
אם אתם מעוניינים לקנות פסנתר חשמלי על מנת להתקדם ולהשתפר איתו כדאי מאוד להשקיע ולקנות פסנתר חשמלי העונה למאפיינים שעליהם דיברנו במאמר זה. חוץ מחוויית הצליל האותנטית שתקבלו מפסנתר חשמלי עם איכות סאונד טובה, גם נגינה על פסנתר חשמלי כזה ברמה גבוהה תדרבן אתכם להמשיך לנגן, להתאמן ולהשתפר שזה למעשה בשורה התחתונה הכי חשוב. אז שיהיה לכם בהצלחה בבחירת הפסנתר החשמלי הבא שלכם

אהבתם את המאמר?

כתבות