בזמן המלחמה – הזמרים הישראליים שחייבים להיות בפלייליסט

ב-7.10, חוותה ישראל את היום השחור ביותר בתולדותיה, מאז השואה. מתקפת טרור שלא היה כדוגמתו בעבר, ביישובי הדרום, אשר תוצאותיה היו קשות מנשוא. עוד באותו יום הכריזה ממשלת ישראל על יציאה למלחמה כנגד ארגון הטרור חמאס, שהיה אחראי עיקרי למתקפה. מאותו יום במשך שבועות ארוכים, חיילי צה"ל נלחמו בעזה, והעורף כולו התגייס למלחמה. 

מלחמה בישראל, באה לידי ביטוי לא רק במובן הצבאי או המדיני, אלא כל רובד בחיינו. אחת הדוגמאות הטובות לכך, היא השינוי בהרגלי האזנה למוזיקה של הציבור בישראל. מעבר לכך שמוזיקאים רבים מתגייסים ומתנדבים להופיע בפני חיילים או בפני אזרחים שפונו מביתם, גם תחנות הרדיו משנות כיוון ומשמיעות מוזיקה שמתאימה לתקופה, והציבור הישראלי בוחר להאזין לדברים יותר שקטים, מרגשים, אינטימיים – דברים יותר מלכדים. 

האמנים הישראלים המתאימים לפלייליסט של התקופה

ישי ריבו

אחד הזמרים הכי מבוקשים ואהובים בישראל, עוד לפני המלחמה הוא ישי ריבו. זמר בשנות השלושים לחייו, שנולד בצרפת, שעלה לישראל בגיל 8.5 ועם הזמן גילה כישרון כתיבה ושירה שהפכו אותו לזמר פופולארי. בין היתר, הוא שיתף פעולה עם עידן רייכל, שלמה ארצי, שולי רנד ואחרים. 

כרטיסים להופעות הכי שוות של ישי ריבו היה קשה למצוא עוד לפני המלחמה. בזכות שירים כמו לשוב הביתה, נחכה לך, תוכו רצוף אהבה, אני שייך לעם ועוד ארוכה של שירים ולצד הקול המרגש והייחודי, ישי ריבו הפך לזמר מאוד פופולארי, הן בקרב חיילים והן בקרב הוריהם.

עידן עמדי

מלבד ישי ריבו, ישנם זמרים נוספים שחייבים להיות בפלייליסט בתקופת המלחמה. למשל, עידן עמדי שמעבר להיותו זמר פופולארי ואהוב, הכותב בין היתר על חיילים והאחווה ביניהם, אזי שהוא גם חייל מילואים אשר שירת בזמן המלחמה בעזה. 

להקת פול טראנק 

לצידם אפשר למצוא אמנים נוספים, כמו למשל להקת פול טראנק שאהובה מאוד על הצעירים ובפרט על חיילים. הסולן גיל ניסמן הוא תושב עוטף עזה ומרבה לספר על הנעשה שם בזמן המלחמה. גם הוא כמו עידן, חייל קרבי שכותב ושר על השירות הצבאי שלו. 

בנוסף, בתקופה זו, ישנה כמיהה לא קטנה גם לזמרים ותיקים שליוו אותנו במשך כל השנים ובטח בתקופות קשות. אמנים כמו אריק איינשטיין ז"ל, גלי עטרי, שלמה ארצי, יהודה פוליקר או חבורת זהו זה, אשר חזרה למרקע בתקופת הקורונה והמשיכה מאז, כולל בתקופת המלחמה, כשחלק מיוחד בתוכנית השבועית מוקדש לקאבר שהם מבצעים ביחד, ובשיתוף עם אמן מסוים, בין אם זה דודו טסה ובין אם חווה אלברשטיין. 

 

אהבתם את המאמר?

כתבות