רוני פיטרסון – אגדת גיטרה ישראלית

חלק מהנוף הישראלי הוא המוזיקה הישראלית, שיש לה גוון מיוחד שאין לשום סגנון מוזיקה אחר. גוון שמשקף את האופי, ההיסטוריה וההלך של הרוח הישראלית.

רוני פיטרסון שותף לחלק גדול מהיצירות שחקוקות לכולנו בראש, מהאלבום "זרעי קיץ" של מאיר אריאל שלוקח אותנו למדשאות הקיבוץ לשבת מתחת איזה עץ וללעוס קש טרי מהאסם ועד עבודה עם מוזיקאים כמו שלום חנוך, יובל בנאי, ריטה ועוד. לצערנו, נשמתו של רוני פיטרסון עזבה את עולמנו אמש (30.9.19) אך המורשת שהשאיר תישאר פה לנצח.

רוני פיטרסון – גאווה ישראלית

רוני פיטרסון החל דרכו במוזיקה הישראלית בעבודה עם שלום חנוך שלקח אותו להיות גיטריסט סשנים באלבומיו, מהר מאוד שמו לב הסובבים בתעשיית המוזיקה כי מדובר באחד מכשרונות הגיטרה הגדולים ביותר בישראל ואמנים רבים לקחו אותו להיות גיטריסט סשן באלבומים שהקליטו.

פיטרסון עצמו לא רק השתתף באלבומים של אמנים אחרים אלא הוציא 5 אלבומי סולו שלו ובנוסף כתב מוזיקה לכמה סרטים. סגנונו של פיטרסון מושפע מאוד מבוב דילן, אריק קלפטון, ג'ימי הנדריקס וביבי קינג ומערב הרבה בלוז ורוק. פיטרסון הופיע על כל הבמות הגדולות בארץ עם כל האמנים הגדולים ביותר.

רוני פיטרסון – הדרך לגיטרה

בראיונות סיפר פיטרסון שניגן לראשונה כשהיה בגיל 5 והיה נוהג לשבת שעות ארוכות ולנגן ללא הפסקה שירים שהוא אוהב. חקירת ולמידת המוזיקה שהוא אוהב, כולל הכישרון האדיר שלו הם אלו שיצרו את סגנונו הייחודי המשלבים טכניקה, תיאוריה וחתימת FEEL ייחודית לו.

פיטרסון תמיד היה מוזיקאי פעיל. הוא השתתף בפרויקטים רבים, הקליט אלבומים ולא הפסיק לכתוב שירים. בראיונות רבים ניתן לקרוא איך פיטרסון תמיד ציין שהוא במהלך עשייה – כותב שירים חדשים, עובד עם אמנים. בשנים האחרונות הוא גם העלה מופעי מחווה לאמנים האהובים עליו.

הורסטיליות של פיטרסון הובילה אותו לעבוד עם אמנים רבים מסגנונות מגוונים וצליליו הערבים של הגיטרה שלו הגיעו לאוזני כמעט כל ישראלי.

רוני פיטרסון – יזכר בתודעה הישראלית לתמיד

רוני פיטרסון עזב אותנו אמש (30.9.19), כאשר הוא נפטר בשנתו. עם לב כואב ועצוב, שמו של פיטרסון יזכר לעד בהיכל התהילה של המוזיקה הישראלית – בתור אחד מגדולי הגיטריסטים הישראליים. צלילי הגיטרה שלו ימשיכו לענג אותנו וילמדו דורות רבים של ישראלים, מזקן ועד טף, על איכותיה של מוזיקת הרוק ובלוז הישראלית

אהבתם את המאמר?

כתבות