האם כלבים אוהבים מוזיקה?

כלבים ורגאיי

בתור בעלי כלבים, אתם בטח מכירים את יכולות השמיעה המטורפות של הכלב שלכם. הוא יכול לשמוע את רעשי המנוע של הרכב שלכם מקילומטרים ולדעת שאתם בדרך הביתה וכבר להתחיל להתלהב.

הוא יכול לשמוע כל קול מבחוץ ולנבוח או כל דבר אחר. כלבים הם אכן חיה שאחד החושים המרכזיים שלה זה חוש השמיעה.

אם כך, ניתן להסיק שלשמיעה יש הרבה רבה על ההתנהגות של הכלבים, על הרגשות שלהם ועל מצבי הרוח שלהם.

מוזיקה וכלבים

מחקרים רבים בשנים האחרונות בוחנים את השאלה – האם יש מוזיקה שמתאימה לכלבים? האם כלבים אוהבים בכלל מוזיקה? אז נגיע לשורה החתונה וכבר נגיד לכם ש- כן !

לדוגמא, אחד המחקרים היותר חדשים, מתאר את מה שקרה במחקר ומציג את המסקנה שכלבים הכי אהבו מוזיקת רגאיי, מכל סגנונות המוזיקה שהם שמעו.

טוב להגיד לכם את האמת.. אני לא מופתע אז בטח גם לא אתם, רגאיי זאת מוזיקה חוצת גבולות, וכנראה גם חוצת מינים, בנוסף לרגאיי יש אלמנט מאוד ניטראלי ומרגיע, ואני אישית רואה איך כלבים יכולים לאהוב הכי הרבה רגאיי,

ולמשל פחות לאהוב רוק, כי זאת כביכול מוזיקה יותר "עצבנית", וכלבים אוהבים מאוד צ'יל.

עם זאת, המחקרים הראו שכלבים באופן כללי הגיבו יפה להרבה סגנונות מוזיקה, שזה בפני עצמו ממצא מעניין, הידיעה שכלבים אוהבים פשוט לשמוע כל דבר מוזיקלי.

מקרה שהיה

באחד מהפעמים שהלכתי אל חנות חיות בחולון, החנות חיות המקומית שאליה אני הולך לקנות ציוד ואוכל לכלב שלי, שאלתי את המוכר , שממנו אני תופס כמבין בכל מה שקשור לכלבים, אם הוא מכיר את התופעה, והופתעתי לגלות שיש מוצרים שנועדו להשמיע מוזיקה לכלבים, בדיוק כמו שיש DOG TV דיף בששמרגיע כל בים על ידי גירוי החוש הויזואלי. בנוסף, המוכר בחנות אמר לי שממחקרים שהוא קרא, כלבים אוהבים להאזין למוזיקה כאשר הם במנוחה, ועדיף בשכיבה. לכן רעיון טוב הוא להשמיע מוזיקת רקע לכלב שלכם בזמן שהוא שוכב לישון, על מנת לגרום לו להנאה וכיף.

לסיכום

כלבים מגיבים יפה למוזיקה, במיוחד מוזיקת רגאיי (לפי המחקרים). העובדה הזו רק מקרבת אותנו להבנה שבינינו לבין החברים על ארבע שלנו, יש כל כך הרבה במשותף. אנחנו שותפים לאהבות שונות, ומוזיקה היא אחת האהבות הגדולות שלנו, בני האדם, ונחמד לראות שכלבים, החיה האהובה והנאמנה שלנו, נהנית מאותה מוזיקה שאנחנו אוהבים.

אהבתם את המאמר?

כתבות