מצעד השירים הישראליים האהובים ביותר בכל הזמנים

מצעד השירים הישראליים האהובים ביותר בכל הזמנים

ככל שחולפות השנים, אנחנו מגלים עד כמה המוזיקה הישראלית היא איכותית, מגוונת, יצירתית, כמה פנים וצבעים יש לה. ככל שחולף הזמן אנחנו יכולים לראות יותר ויותר אמנים שנכנסים למעגל והופכים להיות דמויות מפתח ביצירה הישראלית, אנחנו יכולים ליהנות מסגנונות מוזיקה רבים יותר וכן משיתופי פעולה מגוונים בין אמנים הבאים מעולמות תוכן שונים.

בהתאם לכך, זה לא מפתיע שנוכל למצוא במצעד הישראליים האהובים ביותר בכל הזמנים, שורה ארוכה של אמנים מסגנונות שונים וכמובן שירים מגוונים, אשר כל אחד מהם יכול להתאים לקהל מסוים, ליום או אירוע ספציפי.

במאמר זה אנחנו נציג מספר שירים על זמניים שבמשך השנים הפכו להיות מאוד אהובים על הקהל הישראלי. כאלה שזכו להצלחה כשהם יצאו לאור ושודרו בפעם הראשונה ברדיו, תוך שהם זוכים לפופולאריות רבה גם היום.

סביר להניח שאנשים ימשיכו להאזין להם גם בעוד עוד שנים רבות קדימה.

השירים הפופולאריים ביותר בכל הזמנים

חום יולי אוגוסט, ירח, ארץ חדשה –  אלו רק חלק קטן מהשירים שתוכלו לשמוע בהופעות של שלמה ארצי. מדברים לא פעם על טקס מיוחד, משהו שאי אפשר להבין אם לא נוכחים בו. בין אם זה בזכות הקשר של שלמה עם הקהל ובין אם זה בזכות העובדה שכול הופעה נמשכת מספר שעות, שלא נדבר על כך שכל מי שרוצה לקנות כרטיס צריך להזמין שבועות וחודשים מראש.

השירים הנ"ל הינם שירים פופולאריים מאוד בקרב מעריצי שלמה ארצי, ולראיה בכל הופעה שלמה מקפיד לשיר אותם, והקהל מצטרף אליו באהבה גדולה. בנוסף השירים זוכים גם להשמעות רבות בתחנות הרדיו השונות בעקביות רבה.

ראוי לציין ששלמה ארצי מופיע כבר 50 שנה ועדיין זוכה לפופולאריות רבה בקרב הקהל הישראלי. בין היתר זה נובע מהעובדה שהוא יודע לשתף פעולה עם אמנים צעירים ממנו כגון דודו טסה, עומר אדם, דיקלה, ישי ריבו, אברהם טל, ואחרים – כך הוא מגיע גם לקהל חדש וצעיר ממנו.

עוף גוזל – שירו של אריק איינשטיין הוא ללא ספק אחד האהובים ביותר אי פעם. הזמר אשר הלך לעולמו בשנת 2013, השאיר אחריו קטלוג שירים עצום שחלק גדול ממנו הפכו להיות נכסי צאן ברזל בתרבות הישראלית. יחד עם זאת עוף גוזל נחשב ליצירה חד פעמית, יוצאת דופן, שזכתה במהלך השנים להרבה מאוד חידושים.

הפרח בגני – אחת מפאר היצירות של המוזיקה הישראלית בכלל והזמר הים תיכוני בפרט. שירו של זוהר ארגוב אשר זכה גם בפסטיבל המוזיקה בתחילת שנות השמונים, נחשב ליצירה ייחודית, הן בגלל קולו של זוהר והן בגלל המנגינה והטקסט.

כמו צמח בר – שירה של רחל שפירא מוכר בעיקר בזכות הביצוע האלמותי של חווה אלברשטיין. ביצוע זה הפך מזמן ליצירה קאנונית שמתנגנת ברדיו לעיתים תכופות, בעיקר באירועים ומועדים מיוחדים.

קרדיט צילום: PIXABAY

אהבתם את המאמר?

כתבות